سنت دسته گل عروس

 

دسته گل عروس دارای ریشه ی باستانی است و هر جامعه ای در گذر زمان، ارزش ها و معانی مختلفی را به آن نسبت می دهد (بیشتر آن ها مربوط به رونق و فراوانی آن ها است). در حقیقت، در دوره قبل از مسیحیت، دسته گل عروس شامل تعداد اندکی از سبزه های خوشبو و معطر می شد که به قصد دور کردن ارواح شیطانی و محافظت از عروس و داماد مورد استفاده قرار می گرغت.

بعد از آن دوره، گل ها نیز به عنوان نماد پاکی و عفت عروس به دسته گل اضافه شدند. سپس در قرون وسطی، گل ها به عنوان نماد وظایف زنان آن دوره، با نخ و سوزن به هم بافته می شدند.

اما در حقیقت منشأ واقعی دسته گل عروس به دنیای اعراب نسبت داده می شود. در آن نواحی، عروس ها مو های خود را به وسیله ی گل های نارنجی رنگ، که پاکی و عفت عروس های جوان را نشان می داد، تزئین می کردند؛ در قرن پانزدهم، به علت حمله های اعراب به سرزمین های دیگر، این رسم به کشور های اروپایی هم وارد شد.

علاوه بر این، سنت دسته گل عروس، نامزدی زن و شوهر را معتبر می کرد و اصالت می بخشید. همچنین نمایانگر شروع زندگی جدید و مشترک بود. این هدیه ای بود که توسط شوهر آینده در صبح زود این روز بزرگ، به همسرش داده می شد.

رسم جالب دیگری هم که در مجالس عروسی رایج است، این است که در پایان مراسم ازدواج، عروس معمولا دسته گل خود را به هوا پرتاب می کند. مطابق با این رسم، عروس باید دسته گل را به سمت دوستان مجردش پرتاب کند. این عمل بخاطر آن است که هرکس که آن را بگیرد، نفر بعدی است که ازدواج می کند. در کنار این سنت، دسته گل عروس باید با فضا و سبک (تم) عروسی و بیشتر از همه با لباس عروس نیز مرتبط باشد.

 

 

@title

 

 

انواع دسته گل عروس

 

از دسته گل های عروس رمانتیک و عجیب آبشاری گرفته تا دسته گل های دستباف سنتی، عروس ها، این انتخاب را دارند که از بین آن ها دسته گل عروسی خود را انتخاب کنند.

دسته گل عروسی شما یکی از قسمت های مهم در روز عروسی به شمار می آید؛ بنابراین، این مورد که کدام نوع از دسته گل های عروس را انتخاب کنید تا ظاهر کلی و جذابیت شما را کامل کند، حائز اهمیت است.

برای انتخاب مناسب ترین دسته گل، عروس باید آن را به عنوان جزئی از ظاهر کلی خودش که قرار است با تزئینات و از همه مهم تر لباس خودش هماهنگ و ست شود، در نظر بگیرید. این کار به خاطر آن است که شاید گل آرا تنها دسته گل را با لباس عروس ست و هماهنگ کند و چیز های دیگر به ذهنش خطور نکنند.

برای اینکه دسته گل عروس، با لباس شما جور دربیاید و ست باشد، از توصیه های زیر (که ساده نیز هستند ) استفاده کنید:

• لباس ساده بپوشید، دسته گل را پر جزئیات انتخاب کنید؛

• لباس مجلل و پرجزئیات بپوشید، دسته گل عروس را ساده انتخاب کنید.

در مجموع، ظاهر کلی عروس باید هماهنگ و متعادل باشد و دارای قسمت های روی هم افتاده، شلوغ و اذیت کننده نباشد. به طور خلاصه، این خصوصیاتی است که یک دسته گل عروس برای اینکه از هر نظر کامل باشد، باید آن ها را داشته باشد:

1. ماندگاری طولانی مدت داشته باشد؛

2. برای استفاده، سبک و آسان باشد؛

3. نباید خاکی شود.

در اینجا برای کمک به شما و فهمیدن اینکه چه دسته گلی برای شما مناسب است، 12 مدل دسته گل عروس آورده شده است تا شما برای روز عروسی تان یکی از آنان را انتخاب کنید.

 

1. دسته گل عروس نُوزگِی (Nosegay)

 

 

دسته گل های نُوزگِی بسیار قدیمی و پر طرفدار هستند. این دسته گل های عروس، گرد و دایره ای هستند و از چند گل که در اندازه و شکل یکسان بریده شده اند، تشکیل شده اند. گل ها توسط یک پارچه یا یک سیم که روکش پارچه ای دارد، محکم به هم بسته شده اند.

 

2. دسته گل عروس بیدِر مایِر (Biedermeier)

 

منابع: گل های رز سفید و ارکیده سفید، ارکیده سبز همراه رز سفید، گل های رز و نیلوفر (اهل پرو)، نفس بچه (ژیپسوفیلا) و لاله، دسته گل های راه راه

دسته گل های بیدِر مایِر، دایره ای و گرد هستند و از گل هایی به شکل و اندازه مشابه تشکیل شده اند و توسط یک پارچه یا سیم به هم پیچیده می شوند. چینش دسته گل های بیدِر مایِر به گونه ای است که گل ها در کنار هم به صورت دایره های هم مرکز چیده می شوند و ممکن است یک نقش راه راه روی دسته گل ایجاد می کنند.

 

 

3. دسته گل عروس آبشاری

 

 

 

@title

 

 

دسته گل های آبشاری، یک آبشار واقعی از گل ها را به نمایش می گذارند. استفاده از سبزه و شکوفه در این نوع دسته گل، جلوه ای عالی و پر زرق و برق به آن می بخشد. طرز گرفتن این دسته گل هم به گونه ای است که در جلوی دست از بالا به پایین و به صورت وارونه آویزان می شود و همینطور که دسته گل پایین می آید، باریک و باریک تر می شود.

دسته گل های آبشاری برای عروسی های گران و مجلل؛ همینطور عروسی های ارزان تری که در مکان های زیبا گرفته می شوند، فوق العاده زیبا هستند.

برای این نوع دسته گل عروس، به جای استفاده از نگهدارنده، از دست برای نگهداشتن گل ها استفاده کنید. به هر حال اگر آدم وسواسی هستید و بخواهید خیلی رسمی رفتار کنید، می توانید از یک نگهدارنده یا گیره از جنس نقره ای که شیک هم به نظر می آید، استفاده کنید.

تقریباً هر نوع گلی می تواند در این دسته گل عروس به کار رود اما استفاده از گل هایی که بیشتر جلب توجه می کنند مانند رز یا نیلوفر، ظاهر مدرن تر و جذاب تری را به دسته گل عروس می دهد.

 

 

 

4. دسته گل عروس پٌوزی یا کوچک (Posy)

دسته گل های پُوزی (کوچک) یک انتخاب کلاسیک برای عروس ها هستند. آن ها به علت سایز کوچکترشان نسبت به دیگر دسته گل ها، برای عروس های ریز اندام و ساقدوش های عروس ، بسیار ایده آل هستند.

این نوع دسته گل عروس، شامل گروهی از گل ها است که توسط یک روبان (نوار) زینتی به هم متصل شده اند و به راحتی در دست جای می گیرد.

دسته گل های عروس پُوزی بیشتر از گل تشکیل شده اند و مقدار کمی سبزه دارند. گل های رز، پونه، آلاله، مروارید، ژربرا می توانند دسته گل های عروس پُوزی بسیار زیبایی درست کنند.

 

 

 

 

@title

 

http://www.shabishad.com/%D8%B3%D8%AA-%D8%AF%D8%B3%D8%AA%D9%87-%DA%AF%D9%84-%D8%B9%D8%B1%D9%88%D8%B3-%D9%88%DA%AF%D9%84-%D8%B3%DB%8C%D9%86%D9%87-%D8%AF%D8%A7%D9%85%D8%A7%D8%AF-TUR02